....(راشدین) ....

(ایستاده خواهیم مرد، اما زانو زده زندگی نخواهیم کرد) . (پیشه وا ی شه هید قاضی محمد- رحمه الله).
 
مطلبی که در مسجد برای بزرگواران گفتم در مورد میلا دخیر البشر(ص):
ساعت ۱٢:٤٧ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٩ بهمن ۱۳٩٠ : توسط : محسن نصری - س -

بسم الله الرحمن الرحیم.

ربنا آمنا بما انزلت واتبعنا الرسول فاکتبنا مع الشاهدین.آمین.


 

* بحث میلاد حضرت بحث صرف شربت وشیرینی نیست. بحث رسیدن به کامیابی وحیات واقعی ودست یابی به کمالات انسانی در مدرسه ی کاملترین انسانها : سیدنا محمد بن عبدالله (صلوات الله وسلامه علیه) است، محمدی که آمد تا بزرگی انسان را به انسان  نشان دهد واورا به حقیقت مقامات خود برساند مقاماتی که  از آن بی خبر ویا آنرا باور ندارد هر چند که اورا باورنکنند وحتی مورد تهمت وتسخیر وتعذیب قرار دهند.وبعدها چنین هم شد: (ن . والقلم وما یسطرون . ماانت بنعمه ربک بمجنون . وان لک لاجرا غیر ممنون. وانک لعلی خلق عظیم)  وبازهم کار او همین باید باشد که:( فاصفح عنهم وقل سلام فسوف یعلمون) 89 - زخرف.

* بحث میلاد ویا بعثت حضرت محمد ، بحث احیای مکارم اخلاق  وارزشها وبحت تغییر وتحول  بشری است ، چون  با اقتباس از پیامبر وراه اواست که انسان عاقل (سلمان وار)در آن  ارزش خود را می یابد و در آن حیات متجدد دیگری می بیند وگمشده خود را کاملا پیدا می کند .

* وانتخاب راه محمد بهترین انتخاب ، واسلام تنها راه حل  نجات وحیات است : و یو یعض الظالم علی یدیه یقول یالیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا.یا ویلتی لیتنی لم اتخذ فلانا خلیلا.

* وخداوند از ما تبعیت سیدنا محمد (ص) را می خواهد : ومن یطع الرسول فقد اطاع الله . و تابع یعنی: پیرو. یعنی پیروی از سنتهای محمد : وما ارسلنا من رسول الا لیطاع باذن الله.

  * با تبعیت از  سیدنا محمد دنیای مومن متحول می شود . و اوپا به دنیای دیگری می نهد. وتا بیشتر متمسک به راه محمد وسنتهای او باشد آرامش بیشتری احساس می کند  ، واین آرامش همراه او خواهد بود تا برزخ وتا قیامت وتا بی نهایت.

* وحیات واقعی در پرتو یاد خدا ورسیدن به خداست ، وحرکت بسوی خداو کسب رضایت او  ، و مقام رضا بزرگترین آرزوی مومن است. واینهم  جز با تمسک محض به قرآن وسنت محمدی برای ما ممکن نیست.  واین دو عین حیات اند . ومرگ ما در چشم بستنمان از این دو خواهد بود.ما می گوئیم محمد عین حیات وحقیقت حیات در سیره ی او متبلور است . وآنکس  که پیرو واقعی اوست  این حیات  واقعی  را از نظر تجربی حس می کند ، نه آنکس که چشم خود را از او می بندد.

ای بی خبر دل ازدو جهان بر خدا ببند    ×    امروز تخم بکار که فردا مجال نیست.

*پس کسی که توفیق یابد ویک روزی با اخلاص کامل برای خدا از راهیان این طریق گردد، بعد از آن ما حصل عمر خود راماجراهایی منفی از دوران کودکی می نگرد.که حیف این ماجراها  برای بسیاری هی تکرار می شوند و کمتر کسی به دیوان رجال پامی نهند : من المونین رجال صدقوا ما عاهدوا لله علیه فمنهم من قضی نحبه منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا.

  *   الله تعالی در آیات وسور بسیاری از قرآن ومحمد دفاع می کند: از جمله سوره ی فصلت بیشتر در همین محور است: ان الذین کفروا بالذکر لما جائهم. وانه لکتاب عزیز. 41. لایاتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه . تنزیل من حکیم حمید.42. ما یقال لک الا ما قد قیل للرسل من قبلک.ان ربک لذو مغفره وذو عقاب الیم.43 فصلت.

* پس کی بزرگ می شویم ؟ تاکی میخواهیم بچگانه فکر کنیم؟ بسیاری تا هیجاناتشان نخوابد وحیاتشان به آخر نرسد وزانوهایشان قفل نشوند و جسد شان بر برانکارد نیفتد ، دیدگاه وانگیزه هایشان تغییر نمی کند ونمی خواهند تغییری در خود ایجاد کنند، وآنوقت هم دیر است وبدرد نمی خورد. آری در ادامه این راه با اینهمه  بار کج وجمع  گناهان واز جمله مال وپول حرام به منزل نمی رسد  و چنین انسانی میخواهد به کجا برسد  ؟

* هر چند آدمیان موجودی نیرومند اند ومی توانند بسازند وبسوزند لکن خداوند ما را بی سر پرست وبی راهنما نگذاشته وآخرین ایشان که آخرین حجت خدا بر خلق است  حضرت ختمی مرتبت محمد امین است که در وصف اوآیات بسیاری آمده از جمله:

ما کان محمد ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله وخاتم النبیین.

لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه.

وما آتاکم الرسول فخذوه وما نهاکم عنه فانتهوا.

فالیحذر الذین یخالفون عن امره ان تصیبهم فتنه او یصیبهم عذاب الیم.

ومن یشاقق الرسول من بعد ماتبین له الهدی . ویتبع غیر سبیل المومنین نوله ما تولی ونصله جهنم و.... .

 او کما قا سبحانه وتعال:

فان لم یستجیبوا لک فاعلم انما یتبعون اهوائهم .ومن اضل ممن اتبع هواه بغیر هدی من الله. ان الله لا یهدی القوم الظالمین. 50- قصص.

------------

شاعرنامی  کردماموستا : محوی( علیه الرحمه ) می فرمایند:

که سی  جی هه لتروشکانیکی له و به ر قاپیه ده س که وت

به عاری دی بلین ئه م جیگه وه ک ته ختی سوله یمانه.

اگر کسی مقداری به در خانه آ نحضرت (ص) راه بیابد

 که اگر  به وی بگویند این مقدار جای پای تو مثل تخت سلیمانی است بسیار برایش ناخوشایند است(آنقدر به آن مقام دلخوش وسربلند است یعنی آنرا با ملک سلیمانی هم عوض نمی کند).

خودا پیداوه کانی فائیزی ئیکسیری صوحبه ت بون

چ من، چ تو،مه لائیک ،ئه نبیا خوزگه ی به خویانه .

   من وشما وملائکه وانبیآء به اصحاب ویارانش رشک می بریم که از فیض حق تعالی (  چه بهره ای نصیبشان گشت ) وبرای تغییر خود،  ماده ی تغییر دهنده ی مصاحبت با وی را  بدست آوردند واینگونه در هر دوگیتی  فائز و سر بلند  گشتند.

             نقل از ص(433) د یوانی مه حوی.( ملا محمد بن ملا عثمان بالخی).

بنا براین باید درک جدیدی از  حضرت محمد ومحبت او پیدا کنیم والا نمی توانیم به رضایت او برسیم که همان رضایت خداست.وآن محبت همانند هواست جهت تنفس،به طور کل تو صیف آن حالات با کلمات محال است.از خدا می خواهم درک ما نسبت به کتاب وسنت درک صحابی شود. ودر یاد میلاد باسعادتش خودمان تولد دوباره یابیم. وبا فضل وبرکاتش روی ما را از مسیر حق وقرآن وسنت بر نگرداند. واز یاران حق وحقیقت ورهروان حقیقی آنحضرت گردیم. بنعمته وفضله وکرمه. آمین. وصلی الله علی محمد وآله واصحابه اجمیعن ومن تبعهم باحسان الی یوم الدین. 18-11-90 ش .